FOR REAL?

פרות שמקבלות מהרפתן יחס אישי ושם פרטי, מייצרות יותר חלב מאשר פרות אנונימיות. מה שאומר שיחס אישי – זה טוב לחלב.

כיום ברור כי כל אדם ואדם הוא יחודי, ויש להתאים לו באופן אישי – תזונה מותאמת אישית, אימון מותאם אישי ואפילו רפואה מותאמת אישית.

אז גם החלב שלנו כבר מותאם אישית.

חלב הינו מזון שהוא בסיס תזונתי מצויין. הוא מהווה מקור לרכיבים תזונתיים רבים מחלבון בעל איכות ביולוגית גבוהה כמו חלבון מי הגבינה, סידן הנספג ביעילות ותורם למאזן הסידן בתזונה המערבית, ויטמין B 3, אשלגן ועוד ועוד.

אז איך לוקחים את הלבן הזה והופכים אותו מגוון ואישי ובכך מאפשרים למגוון של צרכנים שונים לצרוך חלב בקפה, בדגנים, בעוגה, בפשטידה ועוד?

עושים  זאת ברגישות.

כיום ידוע כי לאנשים שונים רגישות משתנה לעיכול של סוכר החלב – הלקטוז.

סוכר החלב הינו סוכר טבעי המצוי אך ורק בחלב, ללא תלות בסוג בעל החיים המייצר אותו. חלב אם לדוגמה מכיל את כמות הלקטוז הגבוהה ביותר בהשוואה לחלב פרה, עיזים ועוד. 

הלקטוז הינו דו סוכר כלומר מורכב מ- 2 יחידות של סוכרים החייבים להתפרק במערכת העיכול כדי להגיע משם לגוף. מי שאחראי על כך הוא אנזים שהוא חומר המפרק את הלקטוז  ומיוצר במעי – הלקטאז. כמות הלקטאז שלנו יורדת עם הגיל, כלומר ברור כי תינוקות הם יצרני לקטוז טובים, וכן היא משתנה בקרב עמים וגזעים שונים. 

אנשים רבים מודעים או לא מודעים לכך שהם רגישים ללקטוז, כלומר מיצרים מעט מדי את הלקטאז המפרק את הלקטוז. מה שגורם לכך שהלקטוז שאינו מצליח להתפרק מגיע למעי הגס מה שיכול לגרום לתחושת מלאות, שלשולים ועוד. שם הופך מזון זמין וממש מעדן לחיידקים המצויים שם, הם מפרקים אותו וכתוצאה מכך נוצרים גזים רבים, דבר המגביר עוד יותר בקרב הרגישים את תחושת אי הנעימות לאחר אכילה של חלב. דרגת הרגישות שונה מאדם לאדם. במצבי רגישות גבוהה כל כמות תגרום מיידית לתסמינים. ברגישות בינונית סך הכמות המצטברת הגורמת לרגישות הינה אישית ומשתנה כלומר יתכן שחצי כוס תהייה סבילה וקצת יותר כבר סבל. 

איך נדע אם אנו רגישים.

  1. פשוט נדע-אנשים רבים הבחינו ברגישות הזו בעצמם
  2. פשוט נבדוק – נתן לבצע בדיקה של רגישות ללקטוז המתבצעת באמצעות מדידה של כמות הגז הנפלטת בנשיפה לאחר צריכה של לקטוז. ככל שהכמות רבה יותר, זה ברור, הרגישות רבה יותר.

אז איך מייצרים חלב מותאם אישית לרגישים.

פשוט מפרקים את הלקטוז עוד במחלבה ובכך מייצרים חלב המותאם אישית לרגישים.

ואם ממש רוצים להיות רגישים לצרכנים ולהתאים אישית לרגישות, נתן לפרק את הלקטוז ברמות שונות ואז לקבל סדרה מותאמת אישית

מחלב נטול לקטוז – אל דאגה לא הוציאו כלום! הכוונה שבחלב זה פורק כל הלקטוז והוא מתאים לכולם אבל במיוחד לאילו בעלי הרגישות הגבוהה ביותר

חלב דל לקטוז – שבו יש פירוק משמעותי של מרבית הלקטוז אך לא כולו כמו בחלב נטול לקטוז.

ומשם הבסיס, חלב – נטו חלב, שבו לא נגענו בלקטוז, כך שבאופן טבעי יש בו כ- 5 גרם לקטוז ב- 100 מל חלב.

אז איך מתאימים אישית?

לרגישים שאינם יודעים את דרגת הרגישות שלהם כדאי להתחיל בכמות מוגבלת של חלב דל לקטוז ואם זה טוב, אז זה החלב שלכם.  אם עדיין חשים רגישות, נתן לעבור לזה שמותאם אישית לרגישים ביותר כלומר חלב דל לקטוז

מי שיודע שכל כמות קטנה הוא מרגיש – הבחירה האישית שלנו היא… חלב נטול לקטוז .

ומה קורה למי שאינו רגיש וצורך חלב נטול או דל – כלום פשוט כלום. ובעקר בתיאבון.

חלב מותאם אישית צריך להיות מתאים גם ברמה הלאומית – לנו הישראלים

סקרי תזונה ובריאות מראים שאנו רגישים – רגישים לחסרים תזונתיים בתפריט שלנו.

חסרים ידועים בקרב האוכלוסייה הישראלית הם חסר בסידן וויטמין D.

סידן וויטמין D ידועים לכולנו כחיוניים למערכת העצמות השלד והשיניים. כיום גם ברורה חיוניות ויטמין D למערכת החיסון ועוד. 

אז גם בסידן וויטמין D כדאי להתאים אישית – אישית לישראלים

חלב הוא סביבה תזונתית עשירה בסידן וכן מצוינת להעשרה תזונתית בוויטמין D. מה שמאפשר לנו להגדיל משמעותית את הצריכה של רכיבים חיוניים אילו החסרים בתפריט הישראלי.

אז אחרי שהתאמתם אותו אישית ללקטוז – בואו נתאים אותו אישית לויטמין D.

סדרת החלב המועשר בסידן וויטמין D מספקת בכל כוס של 200 מ"ל חלב טעים ומזין, גם 

4 מיקרוגרם של ויטמין D המהווים כ- 1/4 מהקצובה היומית של  ויטמין D לילדים, מתבגרים ומבוגרים.

חלב מותאם אישית – כל אחד יכול למצוא את החלב שלו. 

דרך אגב אחד השמות הפופולאריים ביותר לפרה הוא בסי ( כנראה מבוס שמשמעותו פרה)

מה שנקרא גם השם מותאם אישית.

תפריט נגישות