FOR REAL?

מה חשוב לדעת לפני שצורכים מוצרי חלב? איך נסגל לילדנו הרגלי תזונה נכונים? כל מה שצריך לדעת על החלב ומוצריו.

לימור בן חיים – דיאטנית קלינית, יועצת תזונה מחלבת טרה

כולנו יודעים שגבינות הן מרכיב בסיסי בתפריט של המשפחה הישראלית. כמעט כולנו גם צורכים אותן – מקטן ועד גדול, מבוקר ועד ערב. העובדה שהגבינות הן מרכיב בסיסי ויומיומי בתפריט, הופכת את התרומה התזונתית שלהן לחשובה וחיונית לגוף.

הגבינות הן מקור לחלבוני החלב. לחלבונים אלו יש ערך תזונתי גבוה והם חיוניים לגדילה וההתפתחות של הילד (במיוחד למערכות הגוף והשרירים שלו). הגבינות מהוות גם מקור מצוין לסידן, החיוני לבנייה של עצמות ושיניים. עצמות אלו נבנות בגיל הילדות וההתבגרות ומשרתות אותנו לאורך כל חיינו. ולא פחות חשוב – הגבינות הן מקור לוויטמינים כמו ויטמין B12, ויטמין A, ויטמין 3B ועוד.

ערכים תזונתיים אלו נמצאים בחלב הטבעי, בדיוק כפי שהוא יוצא מן העטין. אולם בעידן התעשייתי, בזמן הייצור מוסיפים למוצרי חלב תוספי מזון מלאכותיים שונים, כמו חומרים משמרים, צבעי מאכל, מייצבים ועוד. תוספים אלו משפיעים על רמת העיבוד והטבעיות של המוצר.

הרצון להעניק לבני המשפחה שלנו מוצרי חלב, שישמשו אותם כנכסים תזונתיים הכוללים רכיבים טבעיים בלבד (כמובן מבלי להוסיף רכיבים אחרים לתפריט) -הוא שמנחה את מחלבת טרה כבר מספר שנים, לדאוג לייצור גבינות העשויות מ-100% רכיבים טבעיים – ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל ומייצבים מלאכותיים.

כעת, כשאנו רגועים מהעובדה שכל הגבינות של טרה עשויות מ-100% רכיבים טבעיים, נוכל להתפנות ולהבין כיצד נוכל לשלב אותן נכון בהרגלי התזונה של ילדינו:

  • בחירה חופשית: ראשית, תנו לילד שלכם לבחור מה הוא אוהב. הציעו לו מגוון של מוצרים בעלי תרומה תזונתית דומה: גבינה צהובה, גבינה לבנה, קוטג' או גבינת קרם שמנת. כך הוא ירגיש שהוא זה שקובע, ואתם תהיו רגועים.
  • גיוון הוא הכיוון: הציעו לו את הגבינות בהזדמנויות צריכה שונות: בבוקר, כארוחת ביניים, כנשנוש או בארוחת הערב. בנוסף, גוונו גם במתכונים: טוסט גבנ"צ כארוחת ביניים, פנקייק גבינה לבנה בערב, קרקרים עם גבינת קרם שמנת כארוחת עשר עם טוויסט, או חביתה עם קוטג' בשבת בבוקר.
  • סו-שפיםילדים שמבשלים או שמכינים את האוכל בעצמם, נוטים יותר לאכול ולטעום מזונות חדשים, אליהם נחשפו בעת הבישול. הציעו להם לנסות ולהכין מתכונים קלים לארוחת הערב, המורכבים בעיקר מגבינות וירקות. כך תעודדו אותם לאכול.
  • דוגמה אישית: למדו את ילדכם במעשים ולא רק במילים. עקרונות תזונה נכונה שאתם מקיימים, כמו הסתכלות על הרכיבים, מידתיות וצריכת אוכל טבעי ובריא – ילמדו אותם כיצד עליהם לנהוג.
תפריט נגישות