המחלבה החדשה

 

מה בין אופנה לתזונה?

IN OUT
שתיה - מים, גופינו מכיל כ- 70% נוזלים להעדיף כשתייה מים המזון היחיד המכיל אפס קלוריות. שתיה - משקאות ממותקים שתייה מתוקה קשורה אצל מתבגרים בהתפתחות עששת,עליה במשקל והשמנה. פחית שתייה מכילה - 8 כפיות סוכר (לא חבל?).
מעדני חלב - רזים עד 3% צריכה של 3 מנות מוצרי חלב רזים ביום קשורה לשמירה על משקל גוף רזה ובניה טובה של מסת עצם ושן. מוצרי חלב - שמנים וכחושים (0% שומן) השומן הרווי תורם להשמנה ופגיעה כבר בגיל הצעיר בהתפתחות טרשת בכלי הדם. לעומת זאת גם מוצרי חלב 0% אינם מומלצים שכן לא מאפשרים קליטה מיטבית של הסידן.
ירקות ופירות - מכל צבע ובכל אופן הכנה המלצה לפחות 5 מנות ביום המספקים רכיבים חיוניים לשמירה על הבריאות, העור, השיער ואפילו ההישגים בלימודים. ירקות - חמוצים עשירים במלח. בשנים אחרונות קיימת מגמה של רמות גבוהות של לחץ דם המתפתחות כבר אצל מתבגרים לחץ דם בגיל הצעיר פוגע בתפקוד כלי דם במוח ובלב. יש להמעיט בתיבול, ובישול במלח, באכילת מזונות משומרים חטיפים ופיצוחים מומלחים.
בשר רזה, עוף, הודו ותחליף סויה מקור חושוב לחלבון החשוב לגלדיה ובניית רקמות וכן תורמים ויטמינים ומינרלים חשובים לגדילה והתפתחות ( B12, ברזל, אבץ). בשר אדום - צריכה מוגברת מייצרת רמות שומן גבוהות . לכן מומלץ להפחית בצריכה
קטשופ וחרדל - לטעם ולצבע מכילים פיטוכימיקלים כמו לויקופן התורמים לבריאות. סוכר ומיונז - הרבה קלוריות ומעט תועלת.
לחם - לא משמין למרות כל מה שחושבים הפחמימות בלחם מעלות את הסרוטונין השומר על עירנות ומצב רוח ומשפר זכרון ותגובה . לבנות - טיפ: בתקופות החודש הקשות איכלו לחם במקום ממתקים.  פיתה ובורקס - מכילים לפחות קלוריות כמו ב- 4 פרוסות לחם שיקח לשרוף בלפחות שעה ריצה.
סימון תזונתי על המזון חשוב לשים לב ולבדוק תתפלאו איזו אינפורמצה חשובה על קלוריות שומן ועוד.  ספרים והמלצות לדיאטות כאסח כמו: "איך להיות דוגמנית לאחר דיאטה של יומיים". דיאטות כסח פוגעות בגדילה, מסת עצם, שיער ואפיו תפקוד והישגים בלימודים.
קינוח - שוקולד לא עושה פצעי בגרות מכיל חומרים השומרים על בריאות המוח והלב במחקרים משפר הישגים במבחנים אכלו חטיפים ארוזים לא מחבילה יש להזהר גם דברים טובים צריך לצרוך במתינות.  קינוח - חטיפים מלוחים ומתוקים עשירים במלח , שומן מוקשה וסוכר בקיצור סכנה למשקל ולבריאות ראה הערה קודמת גם דברים רעים אפשר לצרוך במתינות. 
להיות בריא  לאכול ב- COOL