המחלבה החדשה

 

תזונה קלה לכל כלה ליום חתונתה

אפשר להשוות את הכלה ביום חופתה לספורטאית ביום התחרות: שתיהן צריכות להיות אנרגתיות אך גם רגועות, שבעות אך לא מלאות, קלות אך יציבות ובעיקר- חדורות תשוקה לנצח את האירוע.
אז איך נדאג שהבטן ומערכת העיכול תשארנה בפנים אבל גם לא תקרקר או תתנפח מרעב?
איך נדאג שהעור והשיער יהיו זוהרים ולא רק מטונות של מייק אפ? קבלי מתנת חתונה- כלים (ולא סרוויס) לתזונה קלה לכלה.

תפריט טעימות:
זוכרות את תפריט הטעימות בו בדקתם כל קייטרינג בעיר? ככה בערך צריך להראות התפריט שלכן.
אומנם זה היום הגדול אבל הכל אוכלים בקטן.

פחמימות מהממות:
כל כלה יודעת שכדי להגיע עם בטן שטוחה כדאי לקצץ בפחמימות ולעבור לחלבונים .
יחד עם זאת פחמימות זה אנרגיה ומצב רוח, מצרכים חיוניים בערב החופה. לכן, מומלץ לצרוך לאורך היום מנות קטנות של פחמימות כמו בספורט לפני תחרות ולמשוך לנו את האנרגיה לאורך זמן עד החופה עם מאכלים כמו משקאות יוגורט, מיצי פירות, פירות וכן לחם, קרקרים עם מעט שומן כמו טחינה ואבוקדו הנותנים לפחמימות עוד קצת כוח הלאה עד שבירת הכוס.

בטן בפנים- הסלט בחוץ:
כל כלה יודעת שצריך את הבטן באירוע להכניס. יחד עם זאת זה יהיה קצת קשה עם בטן מלאה מארוחה כבדה, או בטן פעלתנית ועצבנית מעודף סיבים. אל תפריזו במזון עשיר בסיבים. זה היום היחיד שאפשר ומומלץ לוותר בו על קערת הענק של הסלט הדיאטטי, הדגנים המלאים ולחם עשיר הסיבים. השילוב בין כלה במתח וסיבים יכול להיות מתכון לבטן מלאה ונפוחה ועצורה מצד אחד או בטן רגזנית המריצה אותנו בלחץ לשירותים.

לא לשבור את הכוס:
עצירות והתייבשות יכולים כידוע לגרום לנפיחות של הבטן, לנבילות של העור לכאבי ראש ולתשישות. אז כמו בספורט הקפידו לשתות ולפזר את השתייה במשך היום לפחות 8 כוסות: מומלץ תה ירוק ותה קמומיל המרווים אך גם מרגיעים את מערכת העיכול וכמובן מים. המעיטו במלח ומזון מלוח הצוברים נוזלים אל תשיארו את משמעת המים לשעה האחרונה כי אז תבלו שעות בשירותים.

מזון לאוהבים:
הגיע הזמן לשוקולד לאחר שבועות של דיאטה. ליל הכלולות ושוקולד הם הקינוח האמיתי של הערב.
לפני שסופרים את הצ'יקים, מומלץ על קינוח זוגי ואינטימי משוקולד. הפחמימות בשוקולד יעלו את האנרגיה, העירנות, הסרוטונין ומצב הרוח. רכיבי הקקאו ישחררו במוח את סם האהבה פניל אתיל אמין. בקיצור מזון לאהבה.

לסיכום, תפריט ליום הכלולות:
במשך היום 8 כוסות שתייה.
בוקר:
משקה יוגורט, קרקרים (לא מלוחים) מרוחים במעט גבינה, אבוקדו או ריבה.
ביניים:
פרי (לא עשיר בסיבים) כמו תפוח, אגס, בננה (מקור לאנרגיה ואשלגן התורמים לחיוניות).
צהריים:
לחם אחיד או קימל (לא מלא) מרוח בגבינה קוטג', טחינה, אבוקדו, גבינה צהובה, נתחי עוף
עגבניה, מלפפון, תפוח אדמה, יוגורט, גזר או קישוא מבושל.
נשנוש במשך היום:
קרקרים, דגני בוקר לא מלאים.
לפני החתונה:
מיץ פרי טבעי/ שייק פרי/ גלידת יוגורט. אגוזים או שקדים לא ממולחים (מקור למגנזיום המרגיע).
בחתונה:
להקפיד לשתות הרבה. אם אלכוהול אז תמיד נשנוש קטן ליד. 
בלילה- לבד (בלי האורחים) ובזוג:
שוקולד ( מקור פחמימות אנרגיה , הנאה ואהבה).

מזל טוב!