המחלבה החדשה

 

אוכל, נשים וקריירה

בעולמנו העסוק, רבות מאיתנו מבלות יותר ממחצית היום במקום העבודה שלנו.

אנו מבינות  את חשיבות הפיכת מקום העבודה לסביבה נעימה, רגועה ובריאה, אך עם זאת היא בד"כ לחוצה, עצבנית ולא מותירה לנו זמן פנוי לדאוג לבריאותיו ומשקלינו. אנו מתלבטות איך לארגן לעצמנו תפריט מזין, בריא, מהיר ומשביע ובד"כ פותרות את זה עם הכל בפיתה: פתרון מהיר אך כולנו מרגישות את מחירו (סביב המתניים). לכן קבלו טיפים לארגון המשרד הפרטי שלנו.

ראשית יש לבחון איזה טיפוס אכילה מאפיין אותי במשרד. האם אני נשנשנית שחייבת לתדלק כל פעם קצת כדי לשמור על עירנות, רעננות וריכוז או לחילופין עובדת הכי טוב ללא דלק או אוכל? הבנה זו חשובה לתכנון של התקציב התזונתי המשרדי שלי.

מחקרים מצביעים על כך שפחמימות מפוזרות לאורך היום תורמות יותר לתפקוד שלנו בזמן העבודה.
אם כך נקציב כחצי עד שלוש רבעי מהתפריט שלנו עבור נישנושים מפוזרים במשרד. נתחיל ביוגורט עם פרי מיובש, שקית קוואקר או גרנולה שיכולים לתרום למערכת העיכול העצלנית שלנו כתוצאה מהישיבה המרובה בכסא. נמשיך ב- 3 ארוחות קטנות נוספות כמו כריך מלחם קל או מלא עם גבינות שונות וכמובן ירקות צבעוניים לאורך כל היום. בחורף למי שמתחשק אפשר להחליף במרק מוכן או מנה חמה, קצת יותר קלוריות ומלח אך ברירת מחדל במקום נישנושי הפגישות במשרד. קחי זמן איכות עם עצמך ופשוט תתפני לאכול באמצע היום.

מי שמתפנה לצאת לארוחת צהריים נתקלת גם היא בהתלבטות קשה בין שניצל שמנוני לשווארמה בפיתה. תכנון ארוחת צהריים חכמה יכולה להיות אסטרטגיה עיסקית מנצחת. ידוע ממחקרים שלאחר ארוחה כבדה במיוחד כזו עם בשר או עוף (חלבון) יש ירידה משמעותית בכושר הריכוז ובעירנות. ישנוניות נופלת עלינו ומי שצריכה להמשיך רעננה ואפקטיבית לפגישה עיסקית או למשרה השנייה שלה בהסעות לחוגים יכולה להפסיד נקודות עירנות חשובות. יתכן שעדיף לבחור ארוחה קלה על בסיס כריך עם ירקות או פסטה ולהרוויח פחות בעיסקית אך יותר בעסקים.
שוחרת הבריאות משקיעה בסלט מושקע עם גרעינים, נבטים, קרוטונים, אגוזים ורטבים מכל טוב. מחקרים מצביעים על כך שככל שהדחיסות הקלורית של סלט הבריאות שלנו עולה דרגת השובע שלו יורדת כך שלמרות הסטיגמה, לפעמים סלט פשוט עם סנדוויץ מלחם קל עושה את העבודה עם יותר שובע ואפילו פחות קלוריות. בקיצור אל תהיו שיפוטיות והיו פתוחות לשינויים קלים (שיראו במשקל).

כמו בכל קבוצה גם בעינייני תזונה חשוב הגיבוש הקבוצתי. אם המשרד יחליט לקנות יותר פירות, מעדני חלב קלים, גבינות רזות, ממרחים בריאים, ירקות ומים במקום וופלים, בורקסים וחטיפים הרי שהמקרר המשרדי יהפוך למרכז בריאות ודיאטה.
 
ועוד טיפ חשוב: כמה פעמים את עושה הפסקת קוסמטיקה, מתקנת איפור עייף או מחזקת את הסומק כדי להמשיך הלאה? הדבר שיתרום ביותר לקוסמטיקה הוא הקפדה על שתייה שתתרום לרענן את הנשימה, את הגוף ותחזיר לחות חיונית לעור. שתייה של לפחות 8 כוסות שתייה חיונית וחשובה בתוך המשרד ומחוצה לו.

אז לפני שהקריירה תהפוך למשקל עודף, השעות המטורפות ליתר לחץ דם והסטרס לעצירות, רצוי לשמור ולהקפיד על תזונה נכונה במשרד.